Haber

Kışın Takip Mesafesi Önemlidir

Uzmanlar, özellikle kış aylarında artan kazalara karşı uyarıda bulunurken, trafikte hayati önem taşıyan 2 saniyelik takip mesafesine dikkat çekiyor.

Konya’da kış aylarında sis ve buzlanma meydana geldiğinden kaza oranlarında da artış yaşanıyor. Trafikte sürücülerin en sık yaptığı hatalardan biri takip mesafesine uymamaktır. Her sürücü direksiyonda iyi olduğunu iddia etse de uzmanlar, en ufak bir ihmalde kazaların kaçınılmaz olduğunun altını çizerek, sürücülerin hareket etmeden önce yapması gerekenlere dikkat çekti.

“Araca binmeden önce kontrollerinizi yapın”

Sürücülerin sabah araca binmeden önce araçlarını kontrol etmesi gerektiğine dikkat çeken İleri Sürüş Uzmanı Mehmet Erdoğan, “Aracın önce gözle, sonra manuel olarak buzlanma veya donma açısından kontrol edilmesi gerekiyor. Kontrolü sağladıktan sonra araca binin. çalıştırıp, mevsim şartlarında araçların belli bir süre çalışmasına izin veriyoruz.” “Isınması gerekiyor. Aracı ısıtıp, aynayı görüşe engel olmayacak şekilde temizledikten ve trafiğe çıkmaya hazır hale geldikten sonra yola çıkıyoruz” dedi.

“Sisli havalarda öncelikle sis farlarını açmamız gerekiyor.”

Mehmet Erdoğan, sis ve buzlanma durumunda ilk yapmanız gerekenin mevsim kurallarına uygun lastik sahibi olmak olduğunun altını çizerek, “Mevsim kurallarına uymayan lastikle yola çıkmamalıyız. Kış lastiği kullanmak önemlidir.Kış lastiklerimizle trafiğe çıkarız.Sisli havalarda öncelikle sis farlarını açmamız gerekir.Sis farları bilinmektedir.Konumu ile yere daha yakındır.Bizimkilerden farklı olarak Sıradan farlar, yerdeki şeritleri saymamıza ve şeritleri takip etmemize yardımcı olan fardır.Sisli havalar dışında yakılmaması gereken bir fardır.Gelen sürücüyü potansiyel olarak etkileyebilecek ve rahatsız edebilecek bir ışık yoğunluğu yayar. karşı taraftan çıplak gözle. Sis farlarında yerdeki şeritleri sayacağız. Şeritleri takip edeceğiz ve sonrasında gitmek istediğimiz pozisyona gelmemize yardımcı olacak. Sis olmadığında sis farlarını kesinlikle açmayacağız. Sis farlarını yalnızca sisli havalarda, buzlu havalarda ve görüş mesafesinin kısıtlı olduğu durumlarda açmamız gerekiyor” dedi.

“Hız 70 kilometre ise 2-3 saniye durabilmeniz gerekir.”

Takip mesafesinin önündeki aracın hızının yarısı kadar olması gerektiğinin altını çizen Mehmet Erdoğan, “Önümüzdeki aracın şu anda hızı 70 kilometre ise hızını ikiye bölerek onu takip etmeliyiz. aralık 35 metre. Nasıl ölçeceğiz diye sorarsak 70 kilometreye kadar bazen 2 saniye, bazen 3 saniye durabilmeniz gerekiyor.” “Çoğu kez ‘Kaza yaptık ve göz bağı bir anda gözüme düştü. Göz bağı hemen gözüme inmedi. Ya hızınız çok yüksekti ya da araç dışında başka bir şeyle meşguldünüz’ diyorlar. Sağınızdaki veya solunuzdaki birine bir şey anlatmaya çalışıyorsunuz veya elinizdeki telefonu düşürmediniz.Elinizdeki telefona bakıp tekrar denediniz.İleriye bakmak en az 1 ila 1,5 saniye sürüyor.Kazalar oluyor. Bunun için ne yapmalıyız özellikle sisli ve buzlu havalarda ve tabi sürekli trafikteysek gözümüzü üzerimizden ayırmayacağız. Yol.Bunun dışında ne yapmalıyız?Emin olun Soldaki hiçbir şeyle meşgul olmayacağız.Akan trafikte sağımızdaki,solumuzdaki veya önümüzdeki sürücüden başka hiçbir şeyle ilgilenmeyeceğiz. yol kurallarının bize verebileceği durumlar dışında takip menzili maksimum hızda en az 70 kilometre veya şehir içi 80 kilometredir. Önümüzdeki aracı 2,5 ya da 3 saniye içinde durabileceğimiz bir aralıkta takip etmemiz gerekiyor. Bu durum şehirlerarası ve şehirlerarası yollarda biraz farklılık gösterebilir. “En az 4 veya 5 saniye içinde durabilmemizi gerektiren bir sonraki molayı kullanmamız gerekiyor” dedi.

“Kazaların büyük bir kısmı sürücü hatasından kaynaklanıyor”

Sürücülerin umursamadığı hatalara dikkat çeken Erdoğan, “Çok değerliydi, çok değerli diye bir şey yok” diye savunanlar var. Hiçbir şey sizin canınızdan, sevdiklerinizden daha değerli değil. Bunun için ne yapmamız gerekiyor? Çok mu değerli, o zaman doğru sinyali açıp güvenli bir yerde durup bakacaksınız.” İşinizi telefonunuzda yapacaksınız. Mesaj yazacaksanız mesajınızı yazacaksınız. Telefonda konuşacaksanız telefonda konuşacaksınız. Daha sonra işinizi bitirip sola dönüş sinyalini açıp yolunuza devam edeceksiniz. Süreç bu şekilde olmalı. Bir diğer husus ise günümüzde çok fazla sosyal medya çılgınlığı var. Bu sosyal medyada insanlar arabalarının önünü çevirecekler. “Bunlar çok tehlikeli hareketler. Sürücü koltuğuna oturduktan sonra yol ve çevremizdeki sürücülerden başka hiçbir şeyle meşgul olmamalıyız. Bu en büyük risklerden biri. Güncel kazaların büyük çoğunluğu sürücüyle ilgili. hata” dedi. -KONYA

maden-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort