Teknoloji

Apple, ABD’de satılan iPhone’ların yalnızca dörtte birini satıyor

Yeni bir CIRP raporu, ABD’de satın alınan iPhone’ların yalnızca yüzde 24’ünün doğrudan Apple tarafından satıldığını söylüyor.Bunun yerine, satışların yüzde 67’sini oluşturuyor. Yeni bir iPhone satın almanın en yaygın yolu, bir operatörle mutabakat anlaşması imzalamaktır. benziyor AT&T, Verizon ve T-Mobile gibi operatörlerin her sonbaharda iPhone sunumlarını ne kadar agresif bir şekilde takip ettiği düşünülürse, Apple Store önündeki kuyrukların ortadan kalkması şaşırtıcı değil.

CIRP (Tüketici İstihbarat Araştırma Ortakları), hangi modelleri ve nereden alışveriş yaptıklarını öğrenmek için iPhone alıcılarıyla anket yapıyor (Apple’ın ifşa etmediği bilgiler). Taşıyıcılar ve Apple perakende satışlarının yanı sıra CIRP, iPhone satışlarının temelini oluşturuyor. yüzde 4’ün Best Buy’dan ve yüzde 5’in Target ve Walmart dahil “diğer” kaynaklardan olduğunu söylüyor . Ancak bunlar, işletmecilerin elindeki devasa paylardan çok daha küçük bir ölçeği oluşturuyor.

Bu durumun şaşırtıcı olmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Özellikle ABD’de operatörler telefon satışı söz konusu olduğunda birçok avantaj sunuyor. Öncelikle ülkede her sokak köşesinde bir operatör mağazası varken Apple mağazalarına ulaşmak çok daha zor. Pek çok kişinin operatörlerinden telefon almaya alışmış olması da mümkündür, bu nedenle yeni bir iPhone zamanı geldiğinde çoğu insan Apple’ın web sitesine değil operatörlerine giderek karar veriyor olabilir. Bu nedenle, Apple ve Best Buy, operatör tarafından etkinleştirilen iPhone’larda büyük indirimler sunmalarına rağmen operatörlerin sahip olduğu ivmeye ayak uydurmakta zorlanıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu